چند نکته بسیار مهم در تغذیه زنان سالمند

با افزایش سن به ویژه در زنان، نیاز های غذایی و رژیم آن ها تغییر می کند و نقش بسیار مهمی پیدا می کند..

mosen1 چند نکته بسیار مهم در تغذیه زنان سالمند

زنان سالمند باید این نکات را در تغذیه خود رعایت کنند:

– محدود کردن دریافت چربی ‌اشباع شده و چربی‌ ترانس.

– محدود کردن دریافت نمک و قندهای اضافی.

– دریافت مقدار کافی فیبرهای غذایی.

– دریافت روزانه دست کم ۱۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم، که می‌توان آن لبنیات و سبزی‌های دارای برگ سبز یا مکمل‌های غذایی آن به دست آورد.

– دریافت روزانه ۸ میلی‌گرم آهن- که برای کمک به تولید سلول‌های خونی لازم است. منابع سالم آهن شامل غلات صبحانه غنی‌شده، اسفناج و حبوبات است.

 

منبع: بیتوته