غوغای ستاره مکزیکی در شبکه اجتماعی فیس بوک

غوغای ستاره مکزیکی در شبکه اجتماعی فیس بوک

با نزدیک شدن جام جهانی به مراحل پایانی، فیس بوک و توییتر در گزارشی اعلام کردند که ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از رویداد جهانی متاثر شدند و این تاثیر را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

IMG04240961 غوغای ستاره مکزیکی در شبکه اجتماعی فیس بوک

تیم اطلاعاتی بزرگترین شبکه اجتماعی یعنی فیس بوک اعلام کرد که بین ۱۲ تا ۲۶ ژوئن، مهمترین رویداد این شبکه، موضوعات مربوط به جام جهانی بوده است.

حدود ۲۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا نظرات خود را در مورد مسابقات، عملکرد بازیکنان و داوران در این شبکه مجازی منتشر کرده اند که ۸۱۵ میلیون واکنش مختلف شامل پست های فردی(individual posts)، تفسیر (comment) و اعلام نظر موافق (like) را دربرداشته است.

در ادامه این گزارش آمده است که جنجالی ترین رویداد فیس بوک در طول جام جهانی، سومین گل مکزیک به کرواسی بود که توسط خاویر هرناندز “Javier Hernández” دروازه کرواسی را برای سومین بار باز کرد و مکزیک را راهی مرحله یک هشتم پایانی کرد.

تیم مکزیک در بامداد سه شنبه با نتیجه سه بر یک کرواسی را پشت سر گذاشت و راهی مرحله بعدی شد.

اسطوره فوتبال برزیل، نیمار، دومین ستاره ای بود که در فیس بوک غوغا به پا کرد. برخی از رسانه ها این مهاجم تیم ملی فوتبال برزیل را تاثیرگذارترین ستاره های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نامیده اند.

در پایان دیدار برزیل و کامرون و برزیل و کرواسی، نیمار به عنوان بهترین بازیکن این دیدارها معرفی شد.

در این گزارش آمده است که به ترتیب دیدار های برزیل در مقابل کرواسی، آلمان در مقابل پرتغال و کامرون در برابر برزیل، بیشترین نظرات را در فیس بوک به همراه داشته است.

ز میان کاربران سراسر دنیا، برزیلی ها هیجان بیشتری داشتند و نظرات خود را در این شبکه به اشتراک گذاشته اند. کاربران ایالات متحده، انگلستان، اندونزی، هند، مکزیک، فرانسه، ونزوئلا، آرژانتین و آلمان به ترتیب رتبه ۲ تا ۱۰ را به خود اختصاص داده اند.

اطلاعات کاربران فیس بوک نشان می دهد که نیمار ۲۲ ساله، محبوب ترین از دید کاربران است. کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و لوییس سوارز بد دندان نیز به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

آمار توییتر نشان می دهد که از آغاز جام تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیون توییت در مورد پیش بینی بازی ها، نحوه عملکرد بازیکنان و موارد دیگر ارسال شده است‎؛ این در حالیست که در طی ۱۶ روز المپیک تابستانی لندن ۲۰۱۲، فقط ۱۵۰ میلیون توییت ارسال شد.

بر اساس آمار های توییتر، بازی برزیل در مقابل کروواسی با ۱۲٫۲ میلیون توییت، محبوب ترین بازی گزارش شده است و پس از آن دیدار مکزیک و برزیل با ۸٫۹۵ توییت در رتبه دوم قرار دارد.

بحث انگیز ترین رویداد توییتر، گل مارسلو به تیم خودی بود. مدافع تیم ملی فوتبال برزیل نخستین گل جام جهانی ۲۰۱۴ را به اشتباه درون دروازه تیم خودی جای داد.

با این گل هزاران هوادار برزیل در سکوت فرو رفتند و تعداد اندکی از هواداران کرواسی به شادی پرداختند.

برخلاف فیس بوک، مسی محبوب ترین از دید کاربران توییتر بود. نیمار، لوییس سوارز، کریستیانو رونالو، وین رونی و اسکار به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ۱۲ ژوئن تا ۱۳ ژوئیه در برزیل برگزار می شود. جام بیستم دومین میزبانی برزیل برای بزرگترین رویداد ورزشی دنیاست.

غوغای ستاره مکزیکی در شبکه اجتماعی فیس بوک از سایت بزرگ توما
غوغای ستاره مکزیکی در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشته شده از توما | جامع ترین مجله آنلاین فارسی

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *