سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجوی عنصر جدانشدنی تمام طریقه‌های بازاریابی اســت. شما به کمک سئو می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری جذب کنید.

همه‌ی کسب‌وکارهای قرن بیست‌و‌یکم با دیجیتال مارکتینگ در ارتباط هستند. این به این معنی نیست که همه‌ی طریقه‌های بازاریابی و روابط کسب‌و‌کار باید به‌صورت دیجیتال باشند بلکه به معنای آن اســت که دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به‌طور تضمین شده ارتباط شما با مردم و مشتری‌هایتان را حفظ کند. بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو (SEO) بخش ثابت تمام اســتراتژی‌های بازاریابی محتوا اســت. درواقع سئو یک عنصر حیاتی برای هدایت مشتری‌ها به سمت کسب‌و‌کار شما از طریق پلت‌فرم‌های آنلاین اســت. به عبارت دیگر دیجیتال مارکتنیگ بازاریابی به طریقه مدرن و امروزی اســت. مراحلی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی میهنی ها آورده شده اســت به شما کمک می‌کند که بتوانید ترافیک حاصل از جستجو در موتورهای جستجو را برای سایت خود افزایش دهید. این راه‌ها نیازی به اختصاص دادن بودجه‌ی زیاد ندارند و برای کسب‌و‌کارهای کوچک بسیار مناسب هستند.

3ab86e4e 2cf5 4ec2 a4e1 6a32a6ce4ceb راه های بهبود سئو برای کسب و کارهای کوچک

سئوی خود را به گوگل محدود نکنید

اگر دنبال معنی کلمه‌ی موتور جستجو بگردید بدون شک در تعریف آن به کلمه‌ی گوگل برخورد خواهید کرد. کلمه‌ی موتور جستجو برای بسیاری از افراد ‌معادل با گوگل اســت. گوگل یکی از مبتکران اصلی جستجوی آنلاین اســت. بنابراین این موتور جستجو یک دروازه‌ی حیاتی برای هدایت کسب‌و‌کار شما به سمتی اســت که بتواند توسط جستجوی کاربران در اینترنت پیدا شود. با این حال گوگل تنها موتور جستجوی پرطرفدار نیست. با محدود کردن سئوی خودتان به سمت کسب رتبه‌ی بهتر در گوگل ممکن اســت شانس‌ بزرگی برای رشد کسب‌و‌کار خودتان را از دست بدهید.

محلی فکر کنید

مقاله‌ی مرتبط:

هیچ چیزی مانند اجتماعی که در آن حضور دارید و زندگی می‌کنید برای کسب‌و‌کار شما حیاتی نیست. اگر می‌خواهید کسب‌و‌کار کوچکتان در میان رقبا بدرخشد باید روی حضور پررنگ خودتان در محدوده‌ی محلی تمرکز کنید. سئوی محلی حرف اول را در اســتراتژی‌های بازاریابی برای کسب‌و‌کارهای کوچک می‌زند. موتورهای جستجوی محلی زیادی وجود دارند که می‌توانند کسب‌و‌کار شما را به افراد مشتاقی که در اطرافتان هستند معرفی کنند. ۴ طریقه زیر به بهبود سئوی محلی شما کمک می‌کنند.

cbabc6e2 160e 4876 a530 fee76c0457e8 راه های بهبود سئو برای کسب و کارهای کوچک

۱- حضور خود را در Yelp پررنگ کنید

اغلب موتورهای جستجو لیست‌های Yelp را در الگوریتم‌های خود فهرست بندی می‌کنند. بنابراین داشتن یک پروفایل فعال در این سایت و اســتفاده از کلمات کلیدی در آن به شما کمک می‌کند که کسب‌و‌کارتان در بین رقبای موجود در بازار برجسته شود. Yelp یک وب‌سایت اســت که در ســال ۲۰۰۴ راه‌اندازی شده اســت و به کاربران اجازه می‌دهد که به اطلاعات تماس، تصــویر‌ها و نقشه‌ی شرکت‌ها و موسساتی که در اطراف آن‌ها فعالیت می‌کنند دسترسی داشته باشند. این وب‌سایت به‌طور میانگین ۱۴۵ میلیون بازدیدکننده در ماه دارد که ۷۰ نسبت آن از طریق موبایل انجام می‌شود. این نشان می‌دهد بسیاری از افراد زمانی که بیرون از منزل هستند در این وب‌سایت جستجو می‌کنند و بر اساس لیست‌های این سایت تصمیم می‌گیرند که از کجا خرید کنند. برای اینکه بتوانید تاثیر بهتری روی کاربران بگذارید باید سعی کنید که پروفایل جذابی در این وب‌سایت داشته باشید. این کار باعث می‌شود تا مردم در مورد محصولات یا خدمات شما نقد بنویسند. فاکتور اصلی رتبه‌بندی سیستم Yelp بر اساس نقدهایی اســت که کاربران برای شما می‌نویسند. بنابراین ارائه‌ی خدمات خوب به مشتری‌ها و گرفـــــتن نظرات مثبت از آن‌ها به رتبه‌بندی بهتر پروفایل شما کمک می‌کند.

یکی از اســتراتژی‌های موفق بازاریابی در کسب‌و‌کارهای کوچک این اســت که از اپلیکیشن‌های موبایل برای قدرتمندتر کردن پروفایل خود در Yelp اســتفاده می‌کنند. به‌عنوان مثال کسب‌و‌کارهای کوچک از تعیین کننده‌های محدوده‌ی جغرافیایی برای نوتیفیکیشن دادن به کاربران اســتفاده می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند همان لحظه‌ای که در مغازه یا فطریقهگاه آن‌ها حضور دارند برایشان نقد بنویسند. بهترین زمان برای درخواســت از مشتری‌ها برای نوشتن نقد درست در زمانی اســت که از فطریقهگاه شما خرید کرده‌اند یا یک وعده‌ی غذایی را در رستوران شما میل کرده‌اند.

aebd7cb7 cf87 4294 afa1 984bebc0bd73 راه های بهبود سئو برای کسب و کارهای کوچک

۲- در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید

شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی را در حضور آنلاین کسب‌و‌کار شما ایفا می‌کنند. طبق اعلام TechCrunch (سایت بررسی محصولات جدید اینترنتی و اخبار فناوری) روزانه ۲ میلیارد جستجو در فیسبوک انجام می‌شود. بنابراین حضور در شبکه‌های اجتماعی موضوعی اســت که نباید در دیجیتال مارکتینگ نادیده گرفـــــته شود. کلید اصلی بهبود سئو در شبکه‌های اجتماعی این اســت که فعال باشید. فعال بودن در چند شبکه‌ی اجتماعی برای کسب‌و‌کارهای جدید چالش بزرگی اســت. راه‌هایی که در ادامه آورده شده اســت در انجام این کار به شما کمک می‌کنند.

اطلاعات مفید به اشتراک بگذارید

  • به‌روزرسانی‌های جدید محصولات
  • اخبار مرتبط با موضوعات پرطرفدار در صنعت خودتان
  • داســتان موفقیت مشتری‌ها
  • اطلاعیه‌ی تخفیف‌ها
  • اطلاعات فطریقهگاه‌ها
  • معرفی محصولات

کانال‌های خود را محدود کنید

حفظ فعالیت‌ها اولین چیزی اســت که در مورد شبکه‌های اجتماعی باید به یاد داشته باشید. بنابراین اولین سوالی که باید از خودتان بپرسید این اســت که مشتری‌های فعلی من در کدام شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. سپس می‌توانید تمرکز خودتان را روی بهبود دادن سئو و اســتراتژی‌های بازاریابی در آن شبکه‌ی اجتماعی متمرکز کنید. به‌عنوان مثال اگر مشتری‌هایتان در پینترست عضو نیستند نیازی به افزایش فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی نیست.

7eec3808 e953 49b8 b65d 659955ad72fd راه های بهبود سئو برای کسب و کارهای کوچک

با مشتری‌های خود معاشرت کنید

درگیر کردن مشتری‌ها ایده‌ای اســت که معمولا توسط کسب‌و‌کارهای کوچک به کار گرفـــــته می‌شود. تنها پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی کافی نیست. شما باید فالوئرهایتان را با پست‌ها درگیر کنید. این یعنی باید به کامنت‌های آن‌ها پاسخ درست و مناسب بدهید. درواقع مطالعات نشان می‌دهد که ۶۷ نسبت مشتری‌ها از یکی از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان وسیله‌ای برای خدمات پس از فطریقه اســتفاده می‌کنند. بنابراین پاسخ‌ ندادن به کامنت‌ها می‌تواند نتیجه‌ی بسیار بدی برای شما و برندتان داشته باشد.

از یک ابزار نظارت بر شبکه‌های اجتماعی اســتفاده کنید

بعد از اینکه بهترین شبکه‌ی اجتماعی را برای فعالیت‌های خود انتخاب کردید باید فعالیت‌های خودتان را در آن مدیریت کنید. اپلیکیشن‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارند. به‌عنوان مثال Hootsuite، TweetReach، Klout و Buffer برنامه‌های خوب و رایگانی هستند که اطلاعات خوبی در مورد محتوا و میزان مشارکت مردم به شما می‌دهند. بسیاری از آن‌ها حتی اپلیکیشن موبایل نیز دارند و در پاسخ دادن کامنت‌ها به شما کمک می‌کنند. Red Mango یکی از نمونه‌های خوبی اســت که می‌توانید نکته‌های خوبی در مورد اســتفاده از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای سئو از آن یاد بگیرید. این شرکت ۷۶ هزار دنبال‌کننده در فیسبوک و ۵۴ هزار دنبال‌کننده در توییتر دارد. تیم بازاریابی این برند از ۳ تکنیک برای بازاریابی و نشان دادن فعالیت‌های خود به مشتری‌ها اســتفاده می‌کند: درگیر کردن مشتری‌ها، تخفیف دادن برای محصولات و به اشتراک گذاشتن عــکــس هـا باکیفیت.

7915acdd cda6 4936 a68a b5918ab8c168 راه های بهبود سئو برای کسب و کارهای کوچک

۳- ویدئوهای خود را در یوتیوب به اشتراک بگذارید

معمولا اکثر افرادی که قصد خرید کردن دارند نمی‌دانند که چه محصولی را باید خریداری کنند. خرید کردن از چند مرحله تشکیل می‌شود و شما باید با انتشار پست‌های مناسب حضور کسب‌و‌کارتان را در این مراحل تضمین کنید. بعضی از مشتری‌ها قبل از اینکه محصولی را بخرند دوست دارند طرز اســتفاده از آن را مشاهده کنند. بسیاری دیگر از آن‌ها به دنبال راهنمایی یا نصیحت برای خریدن یک محصول یا خدمات هستند. از آنجایی که تقاضا برای دیدن فیلم‌های آموزشی زیاد اســت بنابراین یوتیوب بهترین موتور جستجو برای این منظور اســت.

یوتیوب دومین بزرگ‌ترین موتور جستجو بعد از گوگل اســت که ماهیانه بیش از ۳ میلیارد جستجو در آن انجام می‌شود. اگر هنوز به اســتفاده کردن از آن قانع نشده‌اید خوب اســت بدانید که ۵۹ نسبت مردم ترجیح می‌دهند به جای خواندن یه مطلب یا یک پست در وبلاگ محتوای مورد نظر خود را به شکل ویدئو تماشا کنند. به یاد داشته باشید که همه چیز به فروختن محصولات ختم نمی‌شود. شما برای رشد کاربران خود در یوتیوب و افزایش وفاداری‌شان باید به آن‌ها نشان دهید که در زمینه‌ی کاری خود متخصص هستید. درست کردن ویدئوهایی که در مورد چگونه انجام شدن کاری توضیح می‌دهند به مشتری‌ها نشان می‌دهد که شما درباره‌ی همه‌ی جزئیات صنعت خود اطلاعات دارید. رعایت کردن موارد زیر به شما کمک می‌کند که کسب‌و‌کار خودتان را از طریق سایت یوتیوب عمومی‌تر کنید.

  • ویدئوهای کوتاه تهیه کنید
  • برای هر ویدئو توضیحات باکیفیت بنویسید
  • از عناوین توصیفی اســتفاده کنید
  • برای ویدئوها حاشیه‌نویسی داشته باشید
  • ویدئوهای خود را به یکدیگر لینک دهید
  • از تگ‌ها یا برچسب‌ها اســتفاده کنید
  • از thumbnail اســتفاده کنید
  • خودتان را با کاربران درگیر کنید

be21fb3d f683 4183 9aea a7590e4f09e4 راه های بهبود سئو برای کسب و کارهای کوچک

ساختن یک ویدئو کار سختی نیست. فقط کافی اســت یک دوربین و یک نرم‌افزار ویرایش داشته باشید. مطمئنا راهنمای ساختن ویدئو را نیز در سایت یوتیوب می‌توانید پیدا کنید. فراموش نکنید که درست کردن ویدئو یک راه ارزان برای قرار گرفـــــتن در معرض دید عموم به‌صورت آنلاین اســت. همچنین یک راه عالی برای بهبود سئوی محلی اســت و به جذب مخاطب کمک بسیار زیادی می‌کند.

به یاد داشته باشید که خلاقیت راز به قدرت رسیدن در همه چیز اســت. شرکت BlendTec توانست از همین طریق بیش از ۱ میلیون بیننده برای ویدئوهای خود جذب کند. این شرکت یک شو به نام ?Will it Blend درست کرد و طی آن همه‌ی موادی که ترکیب‌نشدنی به نظر می‌رسیدند را باهم مخلوط کرد. این ویدئو بینندگان را به خریدن مخلوط‌کننده‌های این شرکت تشویق کرد. بعد از گذشت ۱۰ ســال از پخش شدن ویدئوهای این شوی تبلیغاتی شرکت سازنده‌ی آن اعلام کرد که توانسته اســت از طریق بهبود سئو در یوتیوب رشد ۱۰۰۰ نسبتی برای فطریقه محصولات خود داشته باشد.

47412024 691b 4c55 a788 05fc9fe84cb2 راه های بهبود سئو برای کسب و کارهای کوچک

۴- به سوالات در سایت Quora پاسخ دهید

سایت Quora سایتی اســت که کاربران سوال‌های خودشان در زمینه‌های مختلف را در آن می‌پرسند و کاربران دیگری که پاسخ سوال‌ها را می‌دانند به آن ها جواب می‌دهند. Quora حدود ۱۹۰ میلیون کاربر دارد. این سایت در حال تبدیل شدن به یک منبع بزرگ اســت که مردم می‌توانند پاسخ همه‌ی سوالات خود را در آنجا پیدا کنند. بنابراین این سایت یک موتور جستجو برای افرادی اســت که برای سوالات خود به دنبال جواب هستند. شما نیز برای بازاریابی کسب‌و‌کار خود می‌توانید به سوالات مربوطه در حوزه‌ی فعالیت کسب‌و‌کارتان پاسخ دهید. هدف همه‌ی اســتراتژی‌های سئو این اســت که یک برند را به مردم شناسایی کند و حضور آن در فعالیت‌های مرتبط به صنعتی که در آن فعالیت می‌کند را افزایش دهد. Quora نیز مانند یک موتور جستجو برای بهبود دادن سئوی شما کمک می‌کند و اســتفاده از آن دارای مزایای زیر اســت:

  • می‌توانید مخاطبان هدف را در زمانی که دنبال پاسخ برای پرسش‌هایشان هستند شناسایی کنید.
  • می‌توانید شهرت خودتان را در میان  همکاران و مشتری‌ها افزایش دهید.
  • می‌توانید به‌راحتی وب‌سایت و محتوای خود را ترفیع دهید.

گیل دمپسی (Gail Dempsey) صاحب یک کسب‌و‌کار کوچک مرتبط با بازاریابی اســت که توانسته اســت از طریق این سایت کسب‌و‌کار خود را رشد دهد. او در این سایت به پرسش‌هایی که در زمینه کاری‌اش بوده پاسخ داده اســت و در تمام پاسخ‌های خود لینک یک مطلب مرتبط با موضوع سوال را قرار داده اســت و این کار باعث شده که ترافیک سایتش بالا برود.

یکی از نکاتی که در اســتفاده از سایت Quora به‌عنوان یک موتور جستجو باید به یاد داشته باشید این اســت که هرگز نباید از لحن بازاریابی و تبلیغاتی برای معرفی سایت خودتان به کاربران اســتفاده کنید. شما در این سایت باید دانش باارزش خود را در اختیار دیگران قرار دهید. درواقع کاربران بر همین اساس به شما اعتماد می‌کنند و پیشنهاد شما برای وارد شدن به سایتتان را می‌پذیرند.

شاید احساس کنید که برخی از راه‌های توضیح داده شده در این مقاله کاربرد زیادی برای ما در ایـــران ندارند. خوشبختانه سایت‌های زیادی وجود دارند که خدمات مشابهی برای شما ارائه می‌دهند و با یک جستجوی ساده می‌توانید آن‌ها را شناسایی کنید.

جدیدترین و داغترین مطالب دنیای جالب تکنولوؤی ها در سایت میهنی ها
مطالب گوناگون از از اخبار دنیای وب و تکنولوژی